دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ دستگاهی است که جهت انتقال حرارت بین سیال گرما گیرنده و سیال گرما دهنده به کار می رود. لازم به ذکر است که سیال گرما گیرنده روغن حرارتی و سیال گرما دهنده گازهای داغ حاصل از احتراق مشعل می باشد. دیگ روغن داغ را می توان به نام های دیگر از جمله بویلر روغن داغ (Hot Oil Boiler) و یا هیتر روغن داغ (Thermal Oil Heater) نیز نام برد.
دیگ های روغن داغ بر اساس ظرفیت به صورت تک کویل، دو کویل و یا سه کویل تولید می شوند. دیگ روغن داغ در هر کویل از یک، دو یا سه نخ لوله در کنار هم تشکیل شده اند. ابتدا با جریان یافتن روغن در داخل کویل های مارپیچی و حرارتی که مابین این کویل ها شارش می شود، روغن شروع به گرم شدن می نماید. این روغن داغ شده ، توسط پمپ سیرکولاتور در داخل سیستم مدار بسته جهت کاربری مورد نظر به چرخش در می آید. پس از کاهش دمای روغن و از دست رفتن گرمای آن ، روغن مجدد به داخل دیگ روغن داغ بازگشته و حرارت دهی مجدد به روغن سبب گرم شدن دوباره آن می شود.

ویژگی ها و مزایای دیگ روغن داغ :

عدم خوردگی و یخ زدگی
دمای عملیاتی بالا با سیستم فشار پایین
طول عمر بسیار زیاد همراه با ایمنی قابل اطمینان
دارای سیستم کنترلی آنالوگ یا دیجیتال
بازدهی زیاد
دیگ های روغن داغ دارای منبع انبساط و منبع ذخیره می باشند که فرایند لوله کشی را ساده می نماید.

کاربردها :

دیگ های روغن داغ شرکت پدیده صنعت بخار در بسیاری از صنایع، برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. پالایشگاه های قیر، صنعت آسفالت، فرآوری های نفت، گاز و پتروشیمی و….. چند نمونه از کاربردهای تجهیزات شرکت پدیده صنعت بخار هستند.